Hallo Sirena,
wir haben seit 14 Tagen dasselbe Problem. Die Support Chats laufen ins leere und Tickets, brauchen mittlerweile 10 Tage bis zur Bearbeitung.
Visa sagte genau das, was du oben angibst. LL weist den Fehler jedoch von sich und eine Lösung ist nicht in Sicht.
Nachdem nun jeder Lösungsansatz im Sande verlief, kam gestern nachfolgende Standardmail:
Second Life Billing Failure
[12:00:43] ralfnrw66: Dear Ralf Setsuko,
This email is notification that we were unable to bill your Second Life account on July 25, 2010. Please review your Second Life membership and billing information, and make sure everything is up-to-date. Some of the more common mistakes are:
* Your credit card may have been declined for insufficient funds.
* Your credit card may be expired.
* You may have entered an incorrect expiration date for your credit card.
* Your billing address may not match the address on your credit card.
Additionally, your bank or credit card company may have flagged the charges for review. If none of the above are true and you suspect this to be the case, please contact them to authorize the charges from Linden Lab.
If you are using Paypal, check your Paypal account's verification and backing. Your Paypal account must be verified and backed by a funding source other than a credit card. (We are unable to accept Paypal accounts backed by credit cards.) Make sure the Merchant Agreement with Linden Lab is current, and make sure you haven't exceeded your Paypal transfer limits.
If everything looks correct, you may want to contact your credit card issuer (or Paypal as appropriate) to identify the problem.
Don't worry; this billing failure will not prevent you from logging on with your Second Life account. We will simply try to bill your overdue balance again the next day. If we are unable to collect the amount due within seven (7) days, your account will be suspended pending payment for an additional thirty (30) days. During that time, you will not be able to log in to Second Life. Alt accounts may be placed into administrative hold and you may be logged out of active sessions during this time as well. Failure to resolve this billing issue by the end of the probation period may result in the cancellation of your account. If you have verified the accuracy of your billing information, and are not aware of other outstanding issues that would prevent billing, please contact us through the support portal (
https://secondlife.com/support ) as soon as possible.
To review or modify your account details, or to change or cancel your Second Life membership, visit
https://secondlife.com/account.
Best Wishes,
Linden Lab and the Second Life Team
Virtual Worlds, Avatars, free 3D chat, online meetings - Second Life Official Site
Linden Lab
945 Battery Street
San Francisco, CA 94111
Nun gut, ab in die Telefonhotline! Antwort: Sie können die Daten nicht einsehen, nur eventuell die Bearbeitung des Tickets beschleunigen. Eingestellt am 15.07.10!!!! Es steht übrigens immer noch auf New!
Alle sonstigen angenommenen Ursachen können wir ausschließen liebe LL's. Wir waren noch am Wochenende weg und konnten promblemlos mit der Kreditkarte die Rechnung begleichen. Keiner musste von uns abwaschen
Erneuter Anruf bei VISA (gefühlt der 10.), LL überträgt die Sicherheitsnr. mit 000. Da diese aber dringend für die Abbuchung erforderlich ist, passiert dementsprechend nichts außer nichstausagende inkompentente und unzureichende Chats mit dem Support.
Wir teilten Visa mit, dass LL die Telefonnummer übergeben wurde und sie sich melden könnten. Sollten sie es nicht tun und bemüht sein den Fehler in ihrem System zu finden, schlafen wir bald unter einer Brücke.
Für mich ist diese Inkompetenz mittlerweile unglaublich, wenn ich sehe wie LL sich in der Presse darstellt. Ich kann nichts von einem Service spüren, nachdem es keinen deutschen Support mehr gibt, Tickets 10 Tage für die Bearbeitung brauchen, die enthaltenden Antworten standardisiert sind, mit dem man nichts anfangen kann.
Ich wünschte wir hätten mittlerweile eine Standleitung zum Chat, aber anscheindend sitzen da doch keine Roboter und sie schlafen in der Offlinezeit. Hust oder hängen die doch zum Aufladen in der Steckdose?
Bin mal gespannt, wer als erstes von uns eine Lösung erzielt. Wobei ich in unserem Falle, eher mit einer Accountsperre rechne, als die erfolgreiche Abbuchung von der Kreditkarte.
Ich komme gerade nicht in das andere Forum und stelle den Link später ein, wo du unseren Verlauf einsehen kannst.
Nachtrag:
http://slinside.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=462&func=view&catid=35&id=298914
LG Aman