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Neues von LL: Woche 34

Kila Shan

Moderatorin
Teammitglied
Deploys for the week of 2011-08-22


I'm Back!! Much thanks to Maestro Linden for covering for me while I was on vacation last week. I got lucky and picked the 1 week out of the year that Seattle had no rain. Now that I am back to work it's raining again.
16x16_robot-very-happy.gif

This week MESH goes to the main channel. Wow, we've been working on this one for a long time and this is it. Thanks to everyone who has participated in the beta process and filed bugs!




Second Life Server (main channel)

  • Mesh objects can be uploaded
  • Child prims can be set to have no collision shape (do not contribute to collision of object)
  • Objects that use the features above (mesh shapes or non-colliding parts) will have prim cost calculated based on actual impact to the parcel/region rather than simple count.
  • Max prim scale has been raised to 64m on a side
  • New physics engine
    • Overhaul how collision shapes are constructed and stored in memory.
    • 10 cm gap between colliding objects has been removed for most objects:
      • For convex prims (dynamic and static)
      • Concave prims (static only)
      • For small prims ( <~0.2m on a side ) it can't be completely removed so those objects may still exhibit a gap, but it will typically be smaller than it was before the change.
  • Parcel-full return sort order has changed: most recently "changed" get returned first, but still grouped by OTHER, GROUP, and OWNER in that order.
  • Full details here: https://wiki.secondlife.com/wiki/Mesh



2011-08-23, 5:00am: Rolling Restart - Release Notes: https://wiki.secondlife.com/wiki/Release_Notes/Second_Life_Server/11



Second Life RC BlueSteel
The project on this channel To Be Determined.


2011-08-24, 8:00am: Rolling Restart - Release Notes: https://wiki.secondlife.com/wiki/Release_Notes/Second_Life_RC_BlueSteel/11



Second Life RC LeTigre
The project on this channel To Be Determined.




2011-08-24, 9:00am: Rolling Restart - Release Notes: https://wiki.secondlife.com/wiki/Release_Notes/Second_Life_RC_LeTigre/11



Second Life RC Magnum
The project on this channel To Be Determined.


2011-08-24, 09:00am: Rolling Restart - Release Notes: https://wiki.secondlife.com/wiki/Release_Notes/Second_Life_RC_Magnum/11



We will be monitoring this thread during the next week so please feel free to post issues that you feel have been introduced by the new code. Please file a JIRA for issues you find and post the JIRA link into this thread. It really helps us out. When determining if issues are relevant or not research is key. Tracking down exactly the right situation where an issue is occurring greatly speeds up the development process to get fixes in place.
I appreciate your help. Have a good week!


Quelle:
Deploys for the week of 2011-08-22 - Second Life
 
Übings, der Rolling Restart ist durch, Mesh und Prims bis 64 m sollten nun überall verfügbar sein.

Ich kann nun bei mir zuhause mit großen Prims bauen *freu*
 
Fuer alle die doch lieber mit dem Firestorm Bauen und keine Lust haben immer den Viewer zum erstellen von Megaprims wechseln wollen.

Code:
// *DS* Make Mega by Daemonika Nightfire (daemonika.nightfire)

// max value each 64.000
// X
float laenge    = 5.000;
// Y
float breite    = 30.000;
// Z
float hoehe     = 0.500;

default
{
    state_entry()
    {
        llSetScale(<laenge,breite,hoehe>);
    }
}
// after create your Prim, delete the script in the Prim Content.
Hilft aber nicht bei Meshes, sondern nur fuer Megaprims bis 64 Meter.

LG
Dae
 
Naja, ich habe jetzt die Sims resettet, alle Viewer durch und bei uns geht es definitiv nicht.. mal schaun, es scheinen nicht alle schon umgestellt zu sein
 
Blue Steel Server hats noch nicht, vllt ist es ja einer. Hilfe-Über Second Life, da steht es dann. Und Firestorm Viewer kann es wohl auch nicht.
 
Meiner Meinung nach kann nur der LL Beta Viewer die großen Prims. Definitiv kann der Firestorm es noch nicht.
 
Dae, wirklich? Lt. Release Notes noch nicht.... keine Zusammenführen erwähnt und nur sonst die LSL Sachen und wohl angeblich bessere Marketplace Anlieferung
 
Wenn ihr 64m Prims bauen wollt könnt ihr auch die neuste Phoenix Version benutzen in der dieses auch möglich ist, Der nächste Firestorm Release soll zumindest auch 64m Prim support haben, wahrscheinlich aber noch kein mesh.

Dieses wird erst nach Beta 3 eingeführt.
 
Bin etwas verwundert darüber das es mit den "neuen" viewern nicht gehen soll 64m grosse prims zu erstellen. Ich habe es gestern abend mit meinem LL 1.23 und Cool SL-Upgrade ausprobiert und es ging auf anhieb.
 
Mit Firestorm Beta 2 geht es "bedingt", allerdings muss man per Hand "nach bessern"
Bedingt heißt, das man Prims per direkt Eingabe im Baufenster größer als 10 Meter machen kann,
aber nicht größer als 10 Meter ziehen (da bleibt das Limit).

Damit man die Prims zumindest per Eingabe größer machen kann,
muss man die Datei "skins\default\xui\en\floater_tools.xml" bearbeiten.
Auch wenn Ihr Deutsch eingestellt habt, muss es die Datei in "en" sein,
in der deutschen Datei ist nur die Übersetzung drin.

So... 3 Einträge müssen wir ändern, für X, Y und Z.
Am einfachsten ist es wenn wir nach den Namen suchen, die sind:
name="Scale X"
name="Scale Y"
name="Scale Z"

Jeweils 1-2 Zeile drüber sollte max_val="10" stehen,
dies ändern wir einfach in max_val="64", das ganze speichern.
Falls Firestorm läuft, einmal neustarten und Fertig ;)
 
Nachtrag : Die developer Version von Firestorm hat 64m Prim Support , da dieser aber erst nach Beta 2 eingeführt wurde ist es wie gesagt in Beta 2 noch nicht vorhanden und wird mit Beta 3 zur verfügung stehen.
 

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